Bosh sahifa ยป Tadbir senariysi ยป Xayr bog’chajon, salom maktabim ssenariylar to’plami

Xayr bog’chajon, salom maktabim ssenariylar to’plami

by nafisa nafisa

Ushbu sahifamiz orqali siz bogโ€™cha bitiruvchilari va tarbiyachilar uchun kerak boโ€™ladigan tadbir ssenariylarni va bir biridan maโ€™noli bogโ€™cha bolalar uchun sheโ€™rlarni topishingiz mumkin.

Xayr bog'chajon, salom maktabim ssenariylar to'plami

Xayr bogโ€™cham salom maktabim tadbir

Xayr bogโ€™cha ssenariysi 2

Xayr bogโ€™chajon ssenariylar.

Xayr bogโ€™cha-salom maktabโ€ yozuvlari aks ettirilgan. ะtroflariga gullar qoสผyilgan. Bolalar sahnaga qoสผllarida gul va bayroqchalar bilan โ€œ ะlifbe โ€œ musiqiy-qoสผshiq fonogrammasiga kirib keladilar.

Soสผng โ€œ Oสผzbekiston Davlat Madhiyasini tinglaydilar.
Boshlovchi: Qimmatli bolalar, hurmatli mexmonlar! Bugun bizning bogสผchamizda katta tantana. Biz bogสผchamizning navbatdagi qaldirgสผochlarini maktab boสผsagสผasiga kuzatyapmiz!
Tanishing bogchamizning bitiruvchisi โ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆโ€ฆ(deb maktabga boriladigan bolalarning ismi familiyasi tantanali ukiladi, familiya va ismi oสผqilgan bolalar bir kadam oldinga chikib sung yana oสผz joylariga turib oladilar).
Yuzlaring yal-yal yonib, odimlaysan mardona
Bir qoสผlingda sumka bor, biridachi guldasta.
Oylar oสผtar yil oสผtar, ulgสผayasan bir kun sen.
Seni kutar koinot , kutadi qahramon el.
Qaldirgสผochdek qanot qoqib uchyapsan,
Osmonlarni shahding bilan quchyapsan.
Kelajakda bilim olgin boสผl olim,
Sening bilan yashnab tursin bu olam .

Endi bayramimizni ochib berish uchun soสผzni bogสผchamiz mudirasiga beramiz.

1 Bola: Hurmatli ota โ€“ onalar va mehmonlar, bogสผcha xodimlariyu, jajji ukajonlar, qalbi qaynoq murabbiyalar! Mana, bugun biz, maktabga ketish oldidan xayrlashish kechasiga yigilganmiz. Bugungi bayram bizning yodimizdan chiqmaydi.

2 Bola: Toสผgสผri_______________________, bugungi kun hech kimning yodidan chiqmayd chunki goสผdaklik chogสผimizdan tarbiyalab, taสผlim olishga oสผrgatgan

Hamma: moสผสผtabar va aziz opajonlarimizga har qancha taสผzim qilsak ham oz!

Ikkala Bola: Nima uchun bugun biz, quvnoq bayram qilamiz.
Chunki tez kun ichida , biz maktabga boramiz.

Bola: Bultur edim oltida , yoshim yetmay qoldi-da,
Oสผqishga olishmadi, maktabga yozishmadi.
Yillar yurmas ketiga , bu yil toสผldim yettiga.
Endi katta bolaman, men maktabga boraman.
Men oสผqishga tappa-taxt, besh olishga qildim axd.
Har kun sanayman bir-bir, qachon kelar sentyabr

Bolalar โ€œ Tishim ham tushib ketdi โ€œ qoสผshigสผini aytib beradilar .
Soสผng โ€œ Xorazmchaโ€œ raqsiga tushib beradilar .

Boshlovchi : Ustoz kuch berdi , ruhga iymonga,
Ustoz odobi oroyish jonga.
Ustoz bor ekan, avlod suyukdir,
Ilm โ€“ fan insonga mangu sherikdir .
Bogสผcha soสผqmogสผidan xijjalab oสผtib
Yoสผlingiz katta yoสผlga tutashdi borib .
Endi-chi siz , bugun oสผquvchi .
Katta-katta ishlar qiluvchi .

1 Bola: Mehr nuri yogสผar doim, yuzingizdan ustozlar.
Yursam deyman bu tabbaruk, izingizdan ustozlar.

2 Bola: Biri gul, biri bulbul, oสผgสผil qizlar shod bugun.
Qalbidan gul tutadi, mehribon ustoz uchun.

Bolalar โ€œ Ustozlar โ€œ qoสผshigสผini aytib beradilar.
Soสผng โ€œ Shux qizlarโ€œ raqsiga tushib beradilar.

Xayr bogโ€™cham va bogโ€™cha haqida sara sheโ€™rlar

Boshlovchi: Shunaqa vaqt tez oสผtibdiki! Yaqinda sizlar kichkinagina bola edinglar, endichi qaranglar katta bola boสผlib maktab ostonasiga yoสผl olmoqdasizlar. Bogสผchada sizlar sanashni, oสผqishni, kuylashni, sheสผrlar aytishni, ertaklar soสผzlab berishni, asosiysi xarflarni oสผrgandilaring. Maktabda boสผlsa yanayam koสผp narsalarni oสผrganasizlar. Lekin maktabga ketishdan oldin men sizlarni bugun sinayman. Qani maktabga qanday tayyorgarlik koสผrdilaring ekanโ€ฆ.. Sizlar bilan maktab- maktab oสผyinini oสผynaymiz Qani, bogสผchada olgan bilimlaringizni bir sinab koสผraylikchi!

Boshlovchi: Toสผplanibsiz bu zalga
Maktabga borish uchun
Maktab ostonasidan
Sinfga kirish uchun.
Shoสผx jaranglar qoสผngสผiroq
Bu birinchi qoสผngสผiroq
Doim haqni soสผzlangiz
Yurt ravnaqin koสผzlangiz.
Bugun boshlanar darslar
Oสผqishga zoสผr havaslar.
Jarang-juring qoสผngสผiroq
Darsga kiring siz tezroq.
Endi bolajonlar maktab-maktab oสผyinini oสผynaymiz. Lekin ,,birinchi meni topishmogสผimni topinglar.
1.Kim sumka va kitob bilan
Ertalab maktabga shoshar.
Bolalar: Oสผquvchi.
Boshlovchi: Toสผgสผri oสผquvchi.Oสผquvchi qanday boสผlishi kerak?
Bolalar: Oสผquvchi aqlli, mustaqil, bilimli, odobliโ€ฆ..
Boshlovchi: Toสผgสผri, hammadan ham oสผquvchi mustaqqil boสผlishi shart.
ะziz bolajonlar bizga shunday sharoitlarni yaratib berayotgan prezidentimiz, gสผururimiz muhtaram Sh.M.Mirziyovga ushbu kundan foydalanib katta raxmatlar aytamiz. Chunki sizning shodon, durkun va mustaqil Oสผzbekistonimizning yetuk farzandi boสผlib yetishishlaringda oสผz kuch va gสผayratlarini ayamay ish yuritmoqdalar. Ularning maktabgacha taสผlim muassalarini yaxshilash, oสผsib kelayotgan avlodni qoสผllab quvvatlash boสผyicha bir qancha farmonlari tadbiq etildi. Shuningdek Prezidentimiz 2017- 2021 yillarga moสผljallangan Harakat strategiyasi haqidagi farmonni imzoladi. Xozir bizning bolalarimiz ushbu strategiya boสผyicha gapirib berishadi.

Bola: Oสผzbekiston prezidenti Sh.M.Mirziyoev tomonidan 2017-2021 yillarda Oสผzbekistonimizni rivojlantirishni beshta ustuvor yoสผnalishi boสผyicha harakatlar strategiyasini tasdiqladi. Unda:

Bola: davlat va jamiyat qurilishini takomillashtirish

Bola: qonun ustuvorligini taสผminlash va sud-huquq tizimini yanada isloh qilish

Bola: iqtisodiyotni yanada rivojlantirish va liberallashtirish

Bola: ijtimoiy sohani rivojlantirish

Bola: xavfsizlik, millatlararo totuvlik va diniy bagสผrikenglikni taสผminlash, chuqur oสผylangan, oสผzaro manfaatli va amaliy ruhdagi tashqi siyosat yuritishga yoสผnaltirilgan.

Bola: Xarakatlar strategiyasi oสผzining ramziy maสผnosiga ega.

Bola: Moviy rang-Osmon va toza suv hamda buyuklik ramzi.

Bola: Siyoh rang-Ustivorlik va or nomuslik ramzi.

Bola: Sariq rang- kuch-qudrat boylik ramzi.

Bola: Qizil rang- hayot, muhabbat va doสผstlik ramzi.

Bola: Oq rang- oq koสผngillilik, tinchlik va begสผuborlik ramzi.

Boshlovchi: Raxmat bolajonlar! Sizlarga kelgusida ushbu yoสผnalishlardan qadam bosishlaringda omadlar tilab qolamiz. Endi bizni qoสผngสผiroq darsga chorlamoqda.

Darsga qoสผngสผiroq chalinadi .

Bolalar uchun Vatan haqida sheโ€™rlar toโ€™plami

Boshlovchi: Bolalar! Qoสผngสผiroq bizni ona tili darsiga chorlayapti. Kim ona tilimiz
Haqida sheสผrlar biladi.

Bola: Ona tilim dono tilim berar menga dunyo bilim.
Ona tilim oสผtkir soสผzim senda kamol topdi tilim.

Bola: Qayga borsam oสผtkir soสผzim oyga uchsam oydin yuzim
ะqlim oshar baxtim toshar ona tilim, ona tilim.

Boshlovchi: Xozir sizlarga xarflar aytaman sizlar esa ushbu xarflardan maktabga oid soสผlarni aytasizlar. โ€œMโ€ harfiga oid soสผz, โ€œDโ€ harfiga oid soสผz, โ€œPโ€ harfiga oid soสผz, (bolalar javob beradilar).
Oสผyin โ€œHarflarni toสผgสผri qoสผyโ€

Tanaffusga qoสผngสผiroq chalinadi .

Boshlovchi: Bolajonlar tanaffusga qoสผngสผiroq chalinyapti . Tanaffus nimaligini bilamizmi? Tanaffusda qoสผshiq aytish, raqsga tushish, oสผynash mumkin .

Boshlovchi : Uchchala qiz chiqdi ariq boสผyiga,
Diyoraxon, Setoraxon, Nigina .

Soสผng โ€œ Uch dugona โ€œ qoสผshiq raqsiga oสผyinga tushib beradilar .

Darsga qoสผngสผiroq chalinadi .

Boshlovchi: Navbatdagi darsimiz matematika. Misollarni eshiting!

1 Misol: Qorga yiqildi Vali, uning ketidan ะli ,
Keyin yiqildi Jabbor, qorda qancha bola bor.(3ta).

2 Misol: Tushlikka quyonchaga tashrif buyurdi doสผsti.
Toสผnkaga oสผtirvolib, sabzini mazza qilib,
Har biriga beshtadan, yedilar qarsillatib
Kim bilar sanogสผini, nechta yeyilgan sabzi.(10ta).

3 Misol: Menda bordir besh pufak, birin berdim Nodirga.
Menda hammasi boสผlib, nechta qoladi pufak? (4ta).

Boshlovchi: Bolajonlar endi matematik musiqiy oสผyin oสผynaymiz . Oสผyinimiz qoidasi shunday : Xozir shoสผx musiqa chalinadi. Men xoxlagan 1dan 20 gacha boสผlgan sonni aytaman sizlar esa songa qarab sherik topib turib olasizlar. Masalan: 3 sonini aytsam 3 tadan, 6 sonini aytsam 6 tadan va xokazo musiqa ostida turib olasizlar.

Musiqiy didaktik oสผyin โ€œSonga qarab turib olโ€

Soสผng โ€œะสผlo bahon sonini top โ€œ oสผyini oสผynaladi.

yana 2 โ€“ta bola chiqadi ularni koสผzini boylaydilar, stol ustida turgan qirqilgan sonlarni 2,3,4,5 (xar-bir son 3ta ekzemplyarda) yaxshi sonlarni yaสผniy 4 va 5 larni topishadi qoสผlni paypaslagan holda. Kim aสผlo va yaxshi baholarni topsa shu oสผyin ishtirokchisi yutgan hisoblanadi.

Boshlovchi: Bolajonlar taraffusga qoสผngสผiroq chalindi. Hozir bizning qizlarimiz
Chiroyli raqs ijro etib beradilar.

โ€œ Devochki fabrichnั‹eโ€œ Raqsi .

Darsga qoสผngสผiroq chalinadi.

Boshlovchi: Bolalar! Qoสผngสผiroq bizni rus tili va ingliz tili darslariga chorlayapti. Xozir biz rus tili va ingliz tili darsidan ularni qanday bilim olganliklarini bilib olamiz.

Bolalar ijrosida ruscha inglizcha sheสผrlar.

Bolalar โ€œHar doim boสผlsin quyoshโ€ qoสผshigสผini rus, ingliz va oสผzbek tillarida kuylab beradilar.

Tanaffusga qoสผngสผiroq chalinadi .

Qoสผshiq raqs โ€œะndijonu-Margสผilonโ€

Darsga qoสผngสผiroq chalinadi .

Ona haqida Muhammad Yusuf sherlari

Boshlovchi: Navbatdagi darsimiz rasm. Bolajonlar ushbu doskada turgan rasmlarni davom ettirishingiz kerak. Buning uchun ikki guruhga boสผlinib olamiz. Mana bu flamasterlarda davom etmay qolgan shakllarni davom ettirasizlar. Qaysi guruh tez chizib tugatsa gสผoliblikni qoสผlga kiritadi. Landi-landi oสผyinimiz boshlandi.

Rasm chizish โ€œ Shakllarni davom ettirโ€ oสผyini.

Tanaffusga qoสผngสผiroq chalinadi.

Boshlovchi: Xozir katta tanaffuz. Endi navbat quvnoq xandalarga.
ะytib bering bolalar , bizga qatra xandalar.

Xandalar.
Bola: -Bugun juda charchadim.
Boshlovchi: โ€“ Nima uchun?
Bola: โ€“ Bir marta ham toสผpolon qilmadim.
****************************************************************************
Ona: -Bolam, doirada yana bir soat chalsang senga muzqaymoq olib beraman.
Bola: โ€“ ะgar chalmasam ikkita muzqaymoq olib berishadi.
Ona: โ€“ Kim olib beradi?
Bola: โ€“ Qoสผshnimiz.
*****************************************************************************
Ona: -Bolam, guruhlaringdagi Vali bilan doสผstlashmagin deb necha marta
aytdim. Ota-onalar majlisida hamma uni eng toสผpolonchi va bezori
bola dedi.
Bola: -ะna koสผrdingizmi, oyijon. ะgar Vali boสผlmaganida hamma meni
shunaqa deb oสผylardi.
*****************************************************************************
Bola: -Oyijon men chiniqishim kerak.
Ona: โ€“ Juda soz. Qanday qilib chinimoqchisan?
Bola: โ€“ Siz menga har kuni muzqaymoqqa pul berasiz. Shunday qilib men
chiniqib sovuqqa chidamli boสผlib qolaman.

Raqs โ€ Doสผppiโ€œ Botir Qodirov.

Boshlovchi: Bolalarimiz hozir sizga maktab nima ekanligini aytib berishadi.
(3-ta bola chiqadi)
1-bola: Yuzimiz yal-yal yonib, odimlaymiz mardona
Qoสผlimizda sumka bor, biridachi guldasta.
Maktab tomon chopqillab, yuguramiz shoshamiz
Shinam sinflar ichra biz bilimlar olamiz

2-bola: Partada oสผtirishni, ruchka toสผgสผri ushlashni
Rasmlarni solishni, harflarni yozishni
Oสผrgatar bizga maktab, bilim va berar odob.

3-bola: Qoสผshishni ayirishni, koสผpaytirish , boสผlishni
Kitoblarni sevishni, tabiatni asrashni
Oสผrgatar bizga maktab, bilim va berar odob.

Bolalar โ€œMaktab nimani oสผrgatadiโ€ qoสผshigสผini aytib beradilar.

Alifbe bayrami ssenariylar va koโ€™rgazmalar toโ€™plami

Boshlovchi: Endi davramizning kulminatsion yani choสผqqisiga keldik. Qani bolajonlar yarim doira boสผlib turib olamiz. Tarbiyachi opalar esa oสผrtada. Ota-onalaring sizlarni maktabga ketish oldidagi siymolaringni eslab bir tomosha qilib olishsin. (musiqa ostida)(Bolalar yarim doira shaklida turishadi oสผrtada tarbiyachilari bilan. Soสผng bolalar sheสผr aytadilar)1- Bola: Bogสผcham boสผlsin deb shinam, tolmay yelib yugurgan .Sizga taสผzim qilamiz, rahmat mudira xolajon .

2- Bola: Tarbiyachilar sardori bolalarning xaridori.
Doim bizga mehribon uslubchimiz______________ opajon!

3- Bola: Xamisha oq xalatda ,boshimizda turdingiz .
Kasal boสผlsak parvona , dorilarni berdingiz .
Doimo boสผling omon rahmat xamshira xolajon.

4- Bola: Bilim berdingiz bizga _______________ ustozim,
Har doim boสผling omon sizga taสผzim ehtirom !

5- Bola: Qoสผshiqlarni oสผrgatgan, musiqa chalib doim.
Bizlarni hursand etgan , raxmat musiqa opajon .

6 โ€“ Bola: Oq yuvib oq taragan , charchash nima bilmagan .
Bizga parvona boสผlgan , rahmat enaga opajon .

7- Bola: Oziq ovkatlar tashib , doim bizga yetkazgan .
Zavxozimiz __________ sizga koสผpdan- koสผp rahmat .

8 โ€“ Bola: Shirin ovqatlar qilib , parvona boสผlib dildan .
Shavla palov pishirgan , xayr oshpaz xolajon .

9- Bola: Bogสผchamizni bogสผ qilib , koสผrkam va salqin qilib .
Doim gullar tutdingiz , xayr bogสผbon otajon .

10- Bola: Sarishtadir bogสผchalar, baxri diling ochilar.
Raxmat _________ xolajon, sogสผ boสผling doim omon.

11- Bola: Quchogสผingdan ketaman , ardogสผingdan ketaman .
Seni eslayman har dam , maktabim bagสผrida ham.

Hamma: Unutmaymiz hech qachon , hayr mehribon bogสผcham .

โ€œ Xayr bogcha โ€œ musiqa fonogrammasiga bayram ertaligi yakunlanadi .
Maktabga tayyorlov guruhi bolalarini bogสผcha maสผmuryati maqtov yorliqlari va Esdalik sovgสผalari bilan taqdirlaydi .

Bayram dasturi โ€œ Ommaviy raqs โ€œ bilan yakuniga yetadi.

Tadbir ssenariylari.

manba

TAVSIYA ETAMIZ

ILMLAR.UZ. 2023

Imtihon 2024
TESTLAR
Darsliklar
Tv dasturlar