Ertaklar yaxshilikka yetaklar . Ertaklar – bu nafaqat kichiklarning o‘yin-kulgi manbai, balki ularda katta ma’naviy ahamiyat va tarbiyaviy xususiyatlar mavjud. Ertaklar, ayniqsa, yaxshi va yomon, haqiqat va yolg‘on, adolat va zulm kabi qarama-qarshi tushunchalarni bolalar ongiga singdiradi. Ular orqali nafaqat qalbni tarbiyalash, balki haqiqatni izlash, yaxshilikka xizmat qilish va yomonlikdan saqlanishni o‘rganamiz. Ertaklar, aslida, har birimizni yaxshilikka, insoniylikka va adolatga yetaklovchi qudratli vosita hisoblanadi.
Ertaklar, avvalo, yaxshilik va adolatni himoya qilgan qahramonlarni tasvirlash orqali o‘quvchini ma’naviy jihatdan boyitadi. Ko‘plab ertaklarda, qahramonlar o‘zining to‘g‘ri yo‘lini tanlaydilar, yomonlikka qarshi kurashadilar, va oxir-oqibatda yaxshilik g‘alaba qiladi. Masalan, “Qizil qalpoqcha”, “Oygul va Baxtiyor” yoki “Uyqudagi malika” kabi mashhur ertaklarda, qahramonlar o‘zining yurtiga va do‘stlariga yordam berish uchun yomon kuchlarga qarshi turadilar va natijada yaxshilik g‘alaba qiladi. Bu hikoyalar bizga, haqiqatan ham, hayotda to‘g‘ri yo‘lni tanlash, boshqalarga yordam berish va yomonlikka qarshi turish zarurligini o‘rgatadi.
Ertaklar, shuningdek, bolalarni atrof-muhitga, boshqalar bilan yaxshi munosabatda bo‘lishga va axloqiy qadriyatlarni hurmat qilishga o‘rgatadi. Har bir ertakning asosida biron-bir axloqiy dars yotadi. Yaxshilik va yomonlikning o‘rtasidagi farqni aniqlash, o‘z harakatlarining oqibatlarini tushunish, mehnat va sadoqatning ahamiyatini bilish kabi qadriyatlar bolalar ongiga mustahkam joylashadi. Ertaklar orqali bolalar o‘zlari bilan boshqa insonlar o‘rtasidagi munosabatlarni tartibga solishni, adolatni qadriga yetishni, va hayotda baxtli bo‘lish uchun yaxshi ishlar qilishni o‘rganadilar.
Ertaklar, shuningdek, bizni og‘ir sharoitlarda ham sabr qilishga va to‘g‘ri yo‘lni tanlashga undaydi. Ular har doim shunday voqealarni tasvirlaydiki, qahramon o‘zining haqiqatga sodiqligi va o‘ziga bo‘lgan ishonchi bilan barcha qiyinchiliklarni yengadi. Ertaklar nafaqat bolalarga, balki kattalarga ham o‘z ichki kuchlarini topishda yordam beradi. Ular bizni yaxshilikni qidirishga, boshqalarga yordam berishga va har doim to‘g‘ri yo‘lni tanlashga undaydi.
Shunday qilib, ertaklar nafaqat bolalar uchun bir xayol dunyosiga yo‘l ochadi, balki ularda ma’naviy qadriyatlar, axloqiy me’yorlar va haqiqatga sodiqlikni o‘rgatadi. Ular yaxshilikka yetaklovchi yorqin yo‘lni ko‘rsatadi, yomonlikdan esa uzoqlashishga chaqiradi. Ertaklar bizni chin dildan yaxshi ishlar qilishga va dunyoni yaxshi tomonga o‘zgartirishga undaydi. Ertaklarning kuchi va qudrati, shubhasiz, bizni yaxshilikka yetaklashda davom etadi.
Ertak kitobman.
Men ertak kitobchaman,
Yomonlikdan qochaman.
Siz yoqtirgan ertaklar,
Yaxshilikka yetaklar.
Bor ekanda yuq ekan,
Boshlanishi bir xil.
Muammoni hal etar,
Murod maqsadga yetar.
Uch turga bo’linarlar,
Birinchisi odamlar,
Ikkinchisi xayvonlar,
Uchinchisi sehrgarlar.
Yoqtirar yosh qari,
Tanlaganin o’qirlar,
Ertaklarning maqsadi,
Yaxshilikka chorlar.
Tavsiya etamiz: Ertakli topishmoqlar to’plami. Ertaklardan parcha topishmoqlar